torsdag 8 november 2007

Snart är det fredag igen......

Jaha, då var pappaveckan i det närmaste slut för den här gången. Fan vad jobbigt det känns för jag vill ju aldrig vara utan min lillprins. Men nu är det hans mors tur att få sin tillvaro förgylld av hans blotta närvaro. Egot skulle ju vilja ta honom med sej till en avlägsen galax där ingen skulle kunna nå oss, men om jag ska försöka att vara realist så är det ju fysiskt omöjligt då inte ens jänkarna ligger så långt fram i sitt rymdprogram så att det överhuvudtaget kommer att vara möjligt under min, mina barns och deras barns livstid att kunna resa så långt bort.

Som tur är så har sôstra mi sett till så att jag ska hem till henne imorgon fredag, och det tror jag är djävulskt bra för annars så är det ju väldigt lätt att ta en lätt/feg utväg & gå ner på stan & hinka bärs. Jag får se till att bränna ut tillräckligt med bra filmer så att inte kvällen känns för kort. Jag har laddat ett gäng med nytt så det där med filmer blir väl inget större problem, får bara ta en tur förbi Biltema & köpa billiga brännskivor imorgon.

Nu är klockan strax efter 23 på kvällen och min guldklimp ligger och sussar som bäst medans hans pappa sitter framför datorn och bloggar, fan det är ju egentligen rätt patetiskt. Jag borde ju gå & lägga mej bredvid honom nu när det är sista natten som han är här för den här gången, men jag kan inte riktigt gå & lägga mej ännu för jag är alltför stressad av situationen att jag inte får se honom på sju(7) jävla dagar. Vid såna här tillfällen så spelar det ingen roll vad man äter för jävla lugnande och "lyckobringande" medikament, stressen övervinner allt som dessa s.k hjälpmedel ska hjälpa mej emot.

Fan vad jag hatar fredagar varannan vecka....

Väl mött en annan dag eller inte.....

3 kommentarer:

Katarina Thollander sa...

Men du: snart är det fredag igen :) Välkommen imorgon!

Acke sa...

Jag förstår att det är tungt, att inte någon annan kan fylla ens en liten gnutta av de tomrum han lämnar efter sig när han är hos sin mamma. Men systra di, är ganska bra och åtminstone en kväll ska vi väl passa så att slå ihjäl här med ett Wii och whisky. Ha det bra morbror!

In sorte diaboli sa...

Wii will Wii will f**k you.