söndag 11 november 2007

Att stå upp för sina åsikter...

Igår så loggade jag in på Svenska Fans bara för att få slänga omkring lite DIF-prat med likasinnade, men döm om min förvåning när det enda som snackades om där var att invandrare var det absolut sämsta som någonsin har hänt Sverige. Och det var inte vilka som helst som ventilerade sina rasistiska åsikter, utan det var såna som jag suttit & surrat med förut som jag alltid tyckt har varit rätt så okej folk.

Men jag blev så ini helvete förbannad på deras trångsynthet, som att en som sa att 98% av invandrarna i Sverige var så kallade lyxinvandrare. Dvs familj, kompis eller brusha. Men när jag konfronterade denna människa (Alberget) & bad honom visa var exakt han hade fått dessa siffror ifrån så blev det helt plötsligt tyst ifrån denna individ.

Då jämförde jag honom med förespråkare för de s.k främlingsfientliga partier som nu mer & mer börjar få feta anhängarskaror här i Sverige. Jag hade då förklarat i lugn & fin ton att Forum Nostrum är ett forum där man pratar om DIF, och sånt som berör Djurgår'n fotboll. Jag bad honom då vänligt men bestämt att ta sina åsikter & ventilera dom på ngt mer passande forum typ Vam eller SD:s forum.

Men då tog det hus i helvete och det blev fler & fler utav medlemmarna där som kom med en djävulskt massa grisiga inlägg, och då jag återigen vänligt men bestämt bad dom att sticka till något mer främlingsfientligt forum så fick jag bara höra att jag var en idiot som inte såg till Sveriges bästa.

Men när jag ställde en motfråga var Djurgår'n hade varit idag om det inte hade varit för alla invandrarkillar så blev det helt plötsligt helt tyst på Forum Nostrum. Nej då hade dom minsann inget mer att säga, att Dembo är en troende muslim och att Rami Shaaban var likasinnad betydde tydligen inte ngt iom att de spelar/spelade i Djurgår'n.

Fan såna hycklare behöver vi inte i Djurgårdsfamiljen, jag kan bara hoppas att de var sorkar inloggade med Djurgårdströjor för det känns väldigt mycket ajikå över det hela.

Vi är Djurgår'n, mycket vackrare, mycket bättre och mer mångkulturellt än alla andra.

Väl mött en annan dag.....

1 kommentar:

Acke sa...

Jag har aldrig märkt av någon rasism innanför Stadions höga murar och det är nog tur för hus i helvete skulle det ta. Det är äckligt att sådana patetiska figurer får uttala sig i vårt fina namn och det finns inga som jag utan samvetskval kan ta en fight med utom dessa low lifes. Vi som vet och faktiskt har växt upp med invandrare runt oss måste alltid ta fighten när vi möter villaförortsmaffian och mediarunkarna, de förpestar vår luft i detta vackra avlånga land. STÅ UPP OM DU ÄLSKAR DIF!