måndag 12 november 2007

Skönt att vara pirat.....


Tänk vad skönt det är att vara pirat, jag har absolut inga som helst skrupler när det gäller s.k upphovsskyddat material. Det finns ju där och då är det bara att hämta hem det. Jag vet att det är olagligt men de enda som drabbas är ju egentligen de stora film & skivbolagen.
Skådisarna får sina feta gager och artisterna tjänar trots allt det mesta av sina pengar på konserter och merchandice.

Jag tycker att det är skönt att kunna ladda hem en skiva emellanåt, nu senast faktiskt tro det eller ej Melanie C. Ja jag vet jag ger ju ett sken av att fortfarande vara ett s.k metalhead men jag måste säga att den är riktigt bra. Sen så känns det så onödigt att behöva lägga typ 200 pix för en skiva som man ändå bara tycker att två - tre låtar är bra på. Men om jag hittar en skiva som jag verkligen tycker är bra, då kan jag tänka mej att köpa den. Men det var länge sen nu =).

Betänk oxå alla de artister som inte hade fått ngn uppmärksamhet ifall det inte var att deras musik spreds över internet genom den så kallade p2p tekniken, jag kan faktiskt tänka mej att de är ganska så tacksamma över att deras musik sprids så att fler och fler får nys om de.

Politiker och filmbolag kan ju försöka göra vad de vill för att försöka stoppa pirateriet, men jag själv tror att det är helt omöjligt att stoppa. Och det är jag ganska glad för. Och i ärlighetens namn vem har inte lyssnat på en skiva eller sett en film eller till och med använt ett program till sin dator som inte är nedladdat ifrån ngn av alla dessa sidor som förser oss pirater med allehanda godis. Handuppräckning tack..

Väl mött en annan dag.....

2 kommentarer:

Katarina Thollander sa...

Men varför tvingade du då mig att vara ninja på facebook?

In sorte diaboli sa...

Ja det kan man ju undra, "tillfällig" sinnesrubbning kanske....