lördag 27 oktober 2007

Törstigt, eller nåt...


Fan när man läser systersonens blogg så får man sådana fruktansvärda flashbacks från den tiden när ens egna problem var ifall man skulle gå på krogen 3 eller 4 dagar i veckan.

Nu är det ju så att om man går på krogen 3 eller 4 ggr i månaden så får man ju sån fruktansvärd ångest pga alla pengar man gör av med.
Är det inte sprit så är det Black Jack eller ngt annat otyg, som taxi.
Men när man var yngre så betydde inte sånt så mycket. Men man kanske blir tokigare med åren, vad vet jeg????

Har precis kommit hem ifrån krogen där jag hade förmånen att visa sôstra mis pojkvän hur man lirar nämnda kortspel, och det gick ju bra för honom. Jippi.
Själv så gick det ju sådär.
Mer minus än plus, så kan vi ju lämna det ämnet.

Jaja skit samma på söndag så har vi en fet jävla chans att ta hem det fjärde guldet i fotboll på 2000-talet, men det ska ju mycket till. Fyra mål mer än bk sill, men det känns ju inte helt omöjligt.
Tror & hoppas att Rehn nerpeppar ifk klumpfisk så att de gör en av sina sämsta matcher mot Tjångavallens stolthet nu på söndag.

Blir det guld för oss så kommer jag garanterat att slå bakåtvolter ute på gården då jag ej har lyckats fixa plåtar mot BP.
Jag tänker inte pynta 600 bagis för en plåt på rad 1 på fondläktarn. Har man tur (och då menar jag verklig tur) så ser man ribban på¨motsattt sida (valhallavägen, olympiaporten) ifall det är molnigt.

Okej, skit samma jag får hoppas att ngn vänlig själ behagas streama matchen över www så att jag kan få se spektaklet, för jag klarar inte av en match till på webradion.

DIF ALLTID OAVSETT, UTAN OFFER INGEN SEGER.

Väl mött en annan dag.......

1 kommentar:

Katarina Thollander sa...

Det var trevligt igår, som vanligt. Trist bara att Black Jacken drar mer än det borde.

Det där med guldet känns väl lite si och så. Tror knappast att DIF vinner med rätt antal mål. Vi får helt enkelt hoppas på att Göteborg inte tar några poäng.

Men hoppet är det sista som överger en :)

Söstra di