tisdag 23 oktober 2007

Jaha så var det dags igen...

Typiskt så åker man på den förbannade influensan när man som sämst behöver den.
Jaja, man behöver den väl aldrig men det finns ju sämre tillfällen & det här är ett sådant, nu när det är pappavecka & allt.
Som tur är så har man ju begåvats med en otroligt snäll & gullig mor som kommer & hjälper till.
Hon var här ett par ggr igår med mat och såna saker.

Idag så orkade jag iaf köra grabben till dagis och det var ju bra både för honom & mej, för hursomhelst så blir det ju lite jobbigt när man har feber och han pockar på uppmärksamhet mest hela tiden. Det blir ju han som på något sätt blir lidande när man själv inte riktigt orkar.

Men idag så känner jag mej lite piggare och det kan man väl tacka Iprenmannen för.

Sen så känns det ju jävligt bra att Djurgår'n fortfarande i allra högsta grad är med i guldracet via 1-2 mot Halmstad borta igår kväll. Enda smolket i bägaren där är ju att Ifk Skattefusk lyckades smiska rullmössorna från Solna med ett mål som enligt min mening inte ens var över mållinjen.
Men nu har ju vi BP hemma i sista samtidigt som fiskrensarna möter ett Trelleborg som inte har ngt att spela för. Så guldet blir nog lite svårt att ta hem iår, men möjligheten finns ju så länge vi vinner med minst fyra mål mer än skattesmitarna.
Vinner vi med fyra mål mer än blowit så tar vi hem guldet tack vare inbördes möten, vi har ju tagit 4 av 6 poäng mot dom i år.

Det sista som överger en är ju som sagt hoppet och nu när Quirinho verkar ha hittat målet så får man väl hoppas på ett liknande resultat som när vi slog Ellos med 8-1.

Nej nu måste jag vila mej en stund innan jag ska åka och hämta hem guldklimpen.

Väl mött en annan dag....

1 kommentar:

Acke sa...

Vafan! Den här bloggen visste jag inte fanns. Du får göra lite mer reklam för dig.

Du har alltid varit en mina största förebilder (jämte Sundin, Thåström, Rehn m. fl.) Oavsett hur du mår idag tror jag mycket på dig. Du kommer alltid komma tillbaka starkt, I can feel it!

Krama Robin från mig och lyssna mycket på Winnerbäcks nya platta, den lyfter! Väl mött en annan dag!