lördag 5 februari 2011

Vad är rätt och vad är fel???


Jag hade tänkt att jag skulle börja jobba igen på måndag, men med facit i hand så blir det inte så tyvärr...Jag har alldeles för många "issues" att ta tag i varav 99% handlar om mig själv. Och av de 99 procenten så är ungefär (mellan tummen och pekfingret) 100% just detsamma jävla skit som jag lidit av förr..Eller förr och förr, jag har nog aldrig riktigt tillåtit mig själv att känna efter hur JAG egentligen mår. Just nu mår jag ju skit rent ut sagt, det är väl antagligen därför jag börjat skriva här igen..

Det är ju märkligt hur det mänskliga psyket fungerar (eller inte fungerar i mitt fall) egentligen, om man omger sig med människor man älskar och bryr sig om så mår man bra...eller...det där stämmer ju inte alls...jag har ju haft mina nära och kära runt mig mest i de perioder när jag mått som sämst, vad betyder det?
Att jag söker mig till dom jag verkligen älskar när jag verkligen behöver dom eller att jag är ett egocentriskt svin som utnyttjar folk i min närhet när det passar mig?
Eller betyder det att jag söker mig till dom jag verkligen litar på när jag som mest behöver det?

Frågor, frågor...inte så många svar...suger ju att jag är under medicinering igen, men vafan ska jag göra..jag får väl leva med insikten att jag kanske inte funkar utan dom....Tur i oturen är väl att jag vet ju vilka mediciner som funkade sist och vilka som inte gjorde det..det var ju ingen höjdare att vara någon slags försökskanin sist jag mådde skit...yay...ett ljus i mörkret....NOT...

Jag tänker besegra den här skiten...det vet jag. Det måste bara gå, annars så vet jag inte hur länge till jag orkar..jag vill fan aldrig mer hamna här igen....

Väl mött en annan dag....

Inga kommentarer: