lördag 5 februari 2011

Hockeykrigare...


Det är ju grymt roligt att se hur duktiga killarna blivit bara på ett par månader, dom första träningarna så satt men ju mest och smålog åt dom....Men nu så har dom börjat få struktur i spelet, fan dom är ju bara 7 år gamla..vart ska detta sluta?
Måste bara berätta om en av de skönaste sakerna R berättat för mig någonsin...

-Pappa...
-Ja, vad är det?
-Du vet det här med NHL och så....
-Mmmm...
-Jag tror att jag struntar i att börja där..
-Jaha, varför då?

Lång tystnad....
Alltså...det blir ju så långt hem när man har spelat match ju, så jag spelar nog vidare i SSK istället...

Vad säger man?..ungar är ju bara för härliga, det räcker ju med att man bara sätter sig ner och snackar med dom en stund så kan man ju få sitt livs skratt...

Idag efter träningen så tackade han till och med nej till att äta på McDonalds, han ville hellre hem och bara mysa. Har jag världens underbaraste sjuåring eller vad?
Nu ska vi spela lite "hallbandy" och jag antar att han kommer vara Riku Helenius (SSKs målvakt) varje gång han räddar ett skott, och Viktor Fasth (De Onämnbaras målvakt) varje gång han släpper förbi sig en boll.
Det ska ju böjas i tid sägs det, och däe har jag ju verkligen lyckats...ajikå är inget alternativ i den här familjen...

Väl mött en annan gång...

2 kommentarer:

Acke sa...

Jag har själv inte bestämt mig för om jag ska börja i NHL eller inte, Robin har en poäng med de långa resorna... Annars är det kul att se att någon i släkten fortsätter kämpa med ishockeyn, det finns ingen bättre uppfostran än den i ett omklädningsrum i Scaniarinken.

Vilken härlig son du har, ta hand om er!

In sorte diaboli sa...

Visst är han bara för skön..
Man undrar ju ibland vad som rör sig innanför pannbenet på dom där småttingarna..