tisdag 18 september 2007

Äntligen tebax...

Det tog ett tag men nu är man tillbaka i sadeln igen. Efter veckor som känts som år så har jag nu äntligen fått igång mitt (märk väl: mitt & bara mitt) internet. Det kan ju kännas ganska banalt att en sådan sak kan få en att gå i taket. Beroende vad är det.
Flytten är avklarad och nu så ska man ju bara försöka att vänja sig vid att bara träffa lillgrabben varannan vecka. Men det får gå, eller rättare sagt det måste bara gå.

Jag har egentligen inte så mycket att säga men det känns bara så jävla skönt att jag äntligen orkade att ta steget att flytta, jag har redan börjat att känna mej lite bättre mentalt, men jag vet ju att rätt vad det är så sitter man där igen med ångest och skit. Vis av erfarenhet kanske man skulle kunna säga. Jag har ju faktiskt vid flera tillfällen trott att nu så blir det snart bra. Men sen kommer dom förbenade på-attackerna & man är tillbaka på ruta ett igen.

Nog om detta jag måste även bara få spy lite galla över mitt älskade Djurgår'n, som ännu en gång lyckas visa upp en ofantlig oförmåga att vinna matcher när det verkligen gäller. 1-1 mot Trelleborg är ju inte direkt något som man skrämmer små barn med. Hemma i Stadionborgen till råga på eländet. Nästa match är ju mot den galgade generationens favoritlag Solna allmänna, och en förlust där finns ju inte ens på världskartan. Inte nog med att man då måste få leva med skammen att förlora mot kvartssamtalens och rullade mössors klubb, utan att de onämnbara även skulle passera Dif i tabellen & det om något skulle ju frambringa en sån svår ångest så att man inte vet om man klarar vinterhalvåret ända till nästa säsong.

Ja ja den som lever får se men om Djurgår'n vill vara med & slåss om guldet så gäller det att visa upp lite järnkaminsanda och sparka dräggen tillbaka till den gudsförgätna förort som de kommer ifrån.

Det blev lite längre än jag trodde men som sagt det är ju skönt att vara tebax på banan igen.

Väl mött en annan dag för dej som orkar, vill & törs...

Inga kommentarer: