söndag 23 september 2007

Snart är det måndag......


Fan nu börjar det bli allvarligt nervöst inför DERBYT på måndag. Svårt att sova, äta ja till och med svårt att skita. Känns som att den här matchen är den viktigaste på hela säsongen, för tre poäng gör ju att vi har fyra upp på ajikå, plus att vi visar att vi på allvar vill vara med & slåss om den förbannade kvalplatsen till Champions League. Vi kommer att vara sjukt underbemannade på Råttsunda men jag både tror & hoppas att di våra kommer att både låta mest och skratta sist.

Förutom derbyfrossa som blir än värre av att jag inte kan vara där personligen så är det sig mesta sig likt. Känns bättre just nu för nu har jag ju min lillgrabb hos mej den här veckan. Men jag har redan börjat att stressa upp mej själv inför fredagen när den sk "mammaveckan" inleds. Men egentligen så skulle jag ju inte oroa mej för det, för tiden är ju här & nu.

Syrran och hennes yngsta ska eventuellt komma förbi på måndag & glo på kampen, förhoppningsvis så finns det ngn vänlig själ där ute någonstans som behagar streama matchen så att man slipper sitta vid Webradion. Allt känns så mycket jobbigare utan bild. Nåväl, utan offer ingen seger och jag hoppas innerligt att våra blåblåa hjältar kan visa upp lika mycket hjärta som dom gjorde sist mot Solna allmänna, för gör dom det så ska man ju egentligen inte ens behöva bli nervös.

Men den som lever får se, så stå upp stolta Djurgårdare och visa för alla att Stockholm tillhör oss, alltid, oavsett. För vi är Stockholms pärlor.

Väl mött en annan dag...

Inga kommentarer: