måndag 13 oktober 2008

11 minuter...

11 minuter, det är den evinnerliga tidsrymd som det tog för AC/DC att sälja ut Globen. Det är ju helt skadat att de kan sälja 16000 biljetter på en så kort tid. Särskilt med tanke på att Ticnets server packade ihop i samma sekund som de öppnade och att telefonkön var så lång att jag inte ens fick ett könummer. VEM lyckades komma fram och HUR många var det som jobbade på deras telefonbokning? Det var bättre förr när det näst intill bara var folk ifrån Stockholms närområde som behagade att gå på konserter i hufvudstaden.

Ikväll är det iallafall dags för årets första håkkimatch när Stockholms Stolthet kommer på besök i Axahallen eller vad de numera kallar Scaniarinken. De biljetterna lär ju knappast ta slut på 11 minuter, eller rättare sagt de kommer inte att ta slut överhuvudtaget. Så det blir till att gå & se på när våra hjältar från Öfvre Östermalm gör surdeg av kringelgummorna....mer om detta vid ett annat tillfälle.

Istället för konsert med AC/DC så ska jag & grannen Jimpa gå och se på Dragonforce på Tyrol i februari och det var väl det näst bästa alternativet. Dragonforce på Tyrol...hmmm...smaka på den...en liten bitter eftersmak men ändock ganska okej. Jag har satt ett högsta pris på 800 :- för en biljett till AC/DC och min förhoppning är att jag hittar en nu under de närmaste veckorna på www.blocket.se annars så får jag väl nöja mig med att lyssna på min olagligt nedladdade version av deras senaste alster Black Ice som jag förövrigt haft i 2 veckor snart. Officiellt så släpps den inte förrän den 20/10.

Ha det bra så hurs vi en annan gång....

1 kommentar:

Katarina Thollander sa...

Så typiskt dig att vilja se samma konsert som alla andra. Du måste jobba på din självständighet.