torsdag 27 december 2007

Jul rimmar på kul men inget mer.....

Äntligen är julen över, den här julen har fått mig att inse att det är ett djävulens påfund att fira jul. Jag har haft både mina barn samt min familj på annan ort och det har gjort grymt ont...
Så efter årets jul så ska jag aldrig mer i hela mitt liv fira jul som en glädjens högtid. Julen är ond...

Jag hatar tomten (som förövrigt inte finns), jag hatar alla självgoda människor som tror att julen är en glädjens högtid. Fan, det är ju ångest som genomsyrar julen....Jag hatar ångest, därmed så hatar jag jul....Jag hatar att det som är det enda som är viktigt med jul nu för tiden....att bräcka varandra med fina/dyra presenter till de "tacksamma" barnen....

Kalla mej grinig om ni vill, men det tog 37 jular att inse vad det egentligen handlar om...

Väl mött en annan dag från er egen "grinch"

1 kommentar:

Katarina Thollander sa...

Julen är överskattad. Själv har jag inte på allvar firat jul de senaste åren. Men det är annorlunda när man kan välja själv förstås...

Men du vet att du är viktig för mig, även om jag åkte bort i år.

Söstra di